Gemeente Haarlem, besluit omgevingsvergunning verleend, Schipholweg 1 en J.J. Hamelinkstraat 17-45 te Haarlem, zaaknummer: 2022-04587, het realiseren van 243 woningen, parkeervoorzieningen, commerciële voorzieningen, kantoren en restaurant met terras en het kappen van 4 bomen, verzonden 17-12-2024

Reactietermijn: 23 december 2024 - 02 februari 2025

Burgemeester en wethouders van Haarlem maken bekend dat zij, met toepassing van artikel 2.12, eerste lid, onder 1, sub 3 Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, hebben besloten een omgevingsvergunning met het identificatienummer NL.IMRO.0392.OV3120022-va01 te verlenen voor het bovenstaande project.

Project

De aanvraag omgevingsvergunning heeft betrekking op de activiteit(en) bouwen, handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening en kappen.

Besluit vaststelling hogere waarden te Haarlem

Daarnaast maken burgemeester en wethouders bekend dat zij op grond van de artikelen 82, 83 en 110a van de Wet geluidhinder en afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht hebben besloten over te gaan tot vaststelling van hogere waarden dan de in de Wet geluidhinder genoemde voorkeursgrenswaarden voor de geluidsbelasting op de gevels van de nieuw te bouwen woningen. Dit betreft de gevels van woningen aan de Schipholweg en de J.J. Hamelinkstraat.

De besluitvormingsprocedure is uitgevoerd overeenkomstig conform 3.30 Wro en conform de Coördinatieverordening Haarlem (2020/512694 d.d. 26 september 2019) en het bepaalde in paragraaf 3.3 Wabo (de uitgebreide voorbereidingsprocedure)

Ter inzage

De omgevingsvergunning en het besluit tot vaststelling hogere waarden en de bijbehorende relevante stukken liggen vanaf dinsdag 24 december 2024 tot en met dinsdag 4 februari 2025 voor zes weken ter inzage.

U kunt de omgevingsvergunning en het besluit hogere waarden digitaal inzien op mijnpublicaties.nl, via de in deze publicatie opgenomen link. De bijbehorende stukken kunt u opvragen via bedrijven-omgeving@haarlem.nl.

Bent u hier niet toe in staat, dan kunt u een afspraak maken om de stukken in de komen zien in de publiekshal. Als u meer informatie nodig heeft, kunt u hiervoor bellen naar telefoonnummer 14 023.De publiekshal is geopend op werkdagen van 9.00 uur tot 16.00 uur. Op donderdag van 9.00 uur tot 20.00 uur. Wij adviseren u bij het maken van een afspraak rekening te houden met de termijn voor het indienen van een zienswijze.

Beroep

Gedurende de hierboven genoemde termijn van inzage kan gemotiveerd beroep worden aangetekend bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State.

De volgende betrokkenen kunnen - naar de huidige stand van het recht - beroep aantekenen:

• een belanghebbende (rechts)persoon die een zienswijze heeft ingediend, kan beroep aantekenen tegen het volledige besluit;

• een belanghebbende (rechts)persoon die geen zienswijze heeft ingediend, kan alsnog beroep aantekenen tegen het volledige besluit;

• een niet-belanghebbende (rechts)persoon die een zienswijze heeft ingediend, kan beroep aantekenen tegen het volledige besluit. De bestuursrechter zal vervolgens wel toetsen aan het zogeheten relativiteitsvereiste.

Het beroep moet worden ingesteld binnen zes weken ná de dag waarop deze besluiten ter inzage zijn gelegd. Dit moet schriftelijk bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State: Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepsschrift dient te worden ondertekend en bevat tenminste: de naam en het adres van de indiener; de dagtekening; een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht; de gronden van het beroep.

Diegene die beroep heeft ingesteld kan bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Een verzoek om voorlopige voorziening dat binnen de beroepstermijn is ingediend schort de werking van het besluit op tot dat op het verzoek is beslist. Voor de behandeling van zowel een beroepsschrift als een verzoek om voorlopige voorziening is griffierecht verschuldigd. Voor nadere informatie over deze procedure(s) kunt u zich wenden tot de Raad van State (telefoon 070 - 426 44 26).

Crisis- en herstelwet

Op deze besluiten is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Op grond hiervan dienen alle beroepsgronden in het beroepschrift te worden opgenomen. Het beroep wordt niet ontvankelijk verklaard, indien binnen de beroepstermijn geen gronden zijn ingediend. Deze kunnen na afloop van de beroepstermijn niet meer worden aangevuld. Verder verloopt de behandeling van een eventueel ingediend beroep versneld. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis en herstelwet van toepassing is

Documenten

  • Besluit Wgh, Bijlage bij Publicatie Schipholweg 1.pdf
    Download
  • Collegebesluit, Bijlage bij Publicatie Schipholweg 1.pdf
    Download
  • zienswijzennnota, Bijlage bij Publicatie Schipholweg 1.pdf
    Download
  • Besluit omgevingsvergunning uitgebreide procedure 2022-04587.pdf
    Download
  • 0_Goede Ruimtelijke Oonderbouwing_Schipholweg_1_versie_2.6.pdf.pdf
    Download

Preview

Klik op een document om het te bekijken